وبلاگ پرندگان و حیوانات
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پرندگان و حیوانات و آدرس parande00.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





خرس قطبی: خرسی سفید زیبا و افسانه ای و بزرگ است به طور گسترده(بر خلاف تصور عوام در ایران) در مدار قطب شمال زندگی می کند. که شامل اقیانوس منجمد شمالی نیز می شود این خرس همراه خرس کودیاک با هم لقب بزرگ ترین گوشتخوار جهان در خشکی و بزرگترین گونه از خرس های در جهان را یدک می کشند(این دوگونه تقریبا هم اندازه هستند).خرس های قطبی نر حدود ۳۵۰-۶۸۰ وزن دارد در حالی که ماده های آن تقریبا نصف نر ها وزن دارند.با این که بسیار به خرس های قهوه ای شبیه و منسوب هستند اما برای زیست محیطی متفاوت تکامل(فرگشت)یافته اند.با ویژگی های منحصر به فرد بدنی که آنها را برای سرما طاقت فرسای فطب شمال مقاوم کرده و برای حرکت بر روی برف، یخ، و حتی شنا در آبهایی با دمای بسیار پایین آماده ساخته و همچنین شکار خوک آبی که بیشتر رژیم غذایی خرس قطبی را می سازد،ماهر کرده است. با این که همه ی خرس های قطبی در خشکی به دنیا می آیند اما آنها بیشتر زمان خود را در دریا سپری می کنند انها می توانند خوک های آبی را در زیر یخ های قطبی شکار کنند در دریاهای یخ(آبهایی که هم یخ هستند هم آب) شنا کنند و آنها را با قدرت خود هلاک کنند

Polar Bear2 u 215x300 خرس قطبی
رفتار
خرس های قطبی بیشتر به برف عاقه مند هستند تا خاک.معمولا در شکار هیچ ابتکار خاصی به کار نکی برند همیشه روال همیشگی را طی می کنند البته می توان گفت نیازی هم ندارند و پر خور و حریص هستند.معمولا در هنگام رویا رویی محتاط هستند وبیشتر ترجیح مدهند فرار کنند تا اینکه درگیر شوند و بجنگند.خرس های قطبی به ندرت به انسان حمله می کنند مگر این که به شدت احساس نا امنی کنند البته رفتار یک خرس گرسنه به هیج عنوان قابل پیش بینی نیست و این جانور به انسان حمله کرده و در برخی اوقات انسان را نیز خورده است.خرس قطبی به صورت استتار کردن شکار می کند و قربانی در اغلب اوقات متوجه حضور وی نمی شود تا وقتی که حمله آغاز می شوددر کل خرس های قطبی بالغ تنها زندگی اما بارها دیده شده که شاعت ها مشغول بازی کردن با هم باشند یا حتی در آغوش یک دیگر بخوابند.خرس های قطبی ارتباط صوتی گسترده ای با یک دیگر دارند.
polar bear sleeping 666 990x742 خرس قطبی
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 21:31 ] [ رضا کرمی ]

ببر:جانوری تنومند و مهار در شکار دارای نوار های منحصر به فرد بر روی بدن خود می باشد که به جانور در استتار کمک فراوانی می کند.رنگ و مو این حیوان گوشت خوار متناسب با آب و هوایی که در آن تکامل یافته متنوع می باشد.می تواند به رنگ زرد مایل به قهوه‌ای تا نارنجی مایل به قرمز همراه با نوارهای عرضی سیاه یا قهوه ای پررنگ باشد.ببر ها فاقد یال می باشند اما برخی از گونه های آنها دارای موهای بلندی روی گونه های خود می باشند و آن دسته ار ببر ها که در مناطق سرد و یخبندان تکامل یافتند از مو های بسیار پر پشت تری بر خوردار هستند تا از گزند سرما در امان باشند

 

Siberischer tiger de edit02 گربه سان:ببر


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 21:27 ] [ رضا کرمی ]

 

شیر (نام علمی: Panthera leo):از درنده ترین و وحشی ترین میان گربه سانان می باشد حیوانی که به عنوان ساطان جنگل شناخته می شود و همواره در راس هرم غذای حیوانات جای دارد.این جانور شگفت انگیز دارای زندگی اجتماعی و روش شکار و هیبت و چالاکیه منحصر به فردی می باشد. شیر زیبا و با شکوه و با نگاهی مطمئن و دارای نعره‌ای رعدآسا است.غرش آنها از فاصله ۸ کیلومتری شنیده می‌شود به این جانور با ابهت از دیرباز تا کنون در فرهنگ و ادبیات ملل گوناگون جهان توجه شده است و افسانه های زیادی درباره ی این حیوان شاخته شده است. نگاره‌های غار در لاسکو فرانسه نخستین نقاشی‌های یافت شده از شیر در جهانند که مربوط به ۱۷٬۰۰۰ سال پیش هستند.
lion sunset 11 e1326872738581 گربه سان:شیر(Lion)


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 21:21 ] [ رضا کرمی ]

خرس قهوه ای

خرس قهوه ای گونه ای از خانواده ی خرس ها می باشد که خود درارای انواع گوناگونی است و در آمریکای شمالی و اوراسیا وزن خرس های قهوه ای از ۷۰ تا ۷۸۰ متغییر است و بزرگ ترین زیر گونه ی آن(نوع آن) که خرس کودیاک نام دارد،با خرس قطبی در رقابتی نزدیک برای عنوان بزرگ ترین گونه ی خرس و همچنین بزرگ ترین حیوان شکاری روی زمین است. بسیاری از زیر گونه های خرس قهوه ای منقرض شده اند و همچنین قلمرو زیستی آنها بسیار کاهش یافته اما همچنان در فهرست IUCN(اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت) از جمله حیواناتی است که کمترین نگرانی را دارد و با جمعیت تقریبی ۲۰۰ هزار رأس خطر انقراض وی را تهدید نمی‌کند.این جمعیت باقی مانده بیشتر در در روسیه، آمریکا (بیشتر در آلاسکا)، کانادا، منطقهٔ کارپات (به‌ویژه رومانی) و فنلاند سکونت دارند.
grizzly bear31 خرس قهوه ای
انواع زیر گونه های خرس قهوه ای
  • خرس قهوه ای اوروپایی
  • خرس قهوه ای شرق سیبری
  • خرس قهوه ای کامچاتکا
  • خرس قهوه ای گبی
  • خرس قهوه ای
  • خرس گیریزلی(خرس خاکستری)
  • خرس کودیاک


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 21:18 ] [ رضا کرمی ]

مار

مار: موجوداتی حیرت آور، مکار، برای خیلی از مردم کابوس و در عین حال خیلی از مردم مارها را جز حیوانات مورد علاقه ی خود در حیات وحش می دانند.این جانور به جز ۲ قطب در همه جای کره ی زمین یافت می شود.در جهان نزدیک به بیش از ۴۰۰۰ نوع مختلف مار وجود داردطول کوچکترین مار حدود ۷ سانتیمتر است که برخی مردم با کرم اشتباه می‌گیرند.اگر بخواهیم مار ها را به طور کلی دسته بندی کنیم دارای دو دسته سمی و غیر سمی اند
CreamsicleCornSnakeBaby001 مار
استتار مار
تغذیه و رشد
مار ها گوشتخوارند و فراورده های گوشتی استفاده می کنند انواع موش ها خر گوش ها ،قورباغه ها حشرات و حتی دیده شده برخی از مار ها مانند بوا که بزرگ ترین نژاد مار دنیا می باشد جانوری با ۱۰ برابر جٍه ی خود را ببلعدجانورانی مانند گوزن ها گاو ها در کل تغذیه مار ها در گونه های متفاوت متفاوت می باشد مار هایی که در برکه ها و جا های مرطوب تکامل یافته اند بیشتر از قورباغه ها و دوزیستان تغذیه می کنند.برخی مار ها نیز مانند شاه کبری از مارهای دیگر تغذیه می کنند.اندازه ی مار ها نیز متفاوت است اما تقریبا همه ی آنه به یک شکل رشد می کنند پوست اندازی جنس پوست مار ها از پولک می باشد که به هنگام رشد یک لایه زیر لایه قدیمی رشد کرده و مار با خزیدن و کشیدن پوست خود به ستگ ها و درختان پوست قدیمی خود را به نوعی می کند
snake eat heymans@large3 مار
انواع مار ها
  • مار کبری
  • مار بوا
  • مار افعی
  • مار زنگی
  • مار پیتون
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 10:37 ] [ رضا کرمی ]

 

آهو(غزال) : پستان داری گیاه خوار می باشد دارای گونه های گوناگون و زیادی می باشد.آهو ها را به عنوان جانورانی سریع و چابک می شناسند.آن‌ها می‌توانند ناگهانی سرعت خود را به ۹۷ کیلومتر یا ۶۰ مایل در ساعت برساند و یا هنگام دویدن سرعت خود را در ۴۸ کیلومتر (۳۰ مایل) در ساعت نگه دارد.این جانور به صورت گله ای زندگی می کند.در گله‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شود ممکن است تعداد افراد یک گله از ۳۰۰ رأس تجاوز کند.از دسته حیوانات محاجر هستند یعنی در فصل های سرد به مکان های گرم کوچ می کنند.غزال در ریشهٔ عربی است.ابتدا وارد زبان فانسوی و سپس وارد زبان اینگلیسی شد.آهو در ادبیات عرب نماد زیبایی زنان بوده‌است.
5974753048 82e1dc5529 z1 آهو,غزال
.
تولید مثل و غذا
از گیاهان نرم و لطیف و برگ‌ها می‌خورد و کمتر به گیاهان خشن رو می‌آورد و نیز از علوفه و بوته‌ها تغذیه می‌کند. در مناطقی که از امنیت کافی برخوردار باشد گاهی اوقات به خصوص در فصل پاییز و زمستان که علوفه سبز کمیاب است به مزارع ینظیر گندم یونجه چغندر و صیفی جات دستبرد می‌زند.در فصل پاییز جفت گیری می کند.در این فصل بین نرها جدال‌های سختی در می‌گیرد. نرهای قوی معمولاً چند ماده را در اختیار می‌گیرند و با همگی آنها جفت‌گیری می‌کنند. مدت آبستنی حدود ۱۷۰ روز است یک تا دو بچه می‌زاید در چند روز اول بچه‌ها را بین بوته‌ها مخفی می‌کند ولی در موقع چرا زیاد از آنها فاصله نمی‌گیرد. چنانچه دشمن به بچه‌ها نزدیک شود مادر با حرکات مختلف سعی در جلب نظر و کشاندن دشمن به سمت خود می‌کند. بچه‌ها تا حدود پنج ماهگی شیر می‌خوردند. پس از یک و نیم سالگی بالغ می‌شوند. طول عمر حدود ۱۲ سال است.
450622 آهو,غزال
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 10:30 ] [ رضا کرمی ]
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 10:22 ] [ رضا کرمی ]

چه با ابهت می نگرد....


ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:12 ] [ رضا کرمی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

با سلام مهمان گرامی! لطفا بدون نظردادن و شرکت در نظرسنجی وبلاگ را ترک نکنید!
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 300
بازدید کل : 52889
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب